Utorok 26. január 2021,
celkovo: 14848534 čitateľov
online: 36 čitatelia
Loading
pridaj inzerát, pošli odkaz redakcii
nezabudni uviesť kontakt a číselný kód
26. január 2021 | 09:07
Poslanec Patrik Habo poslal začiatkom roka list trom najvyšším ústavným činiteľom SR, v ktorom žiada o väčšiu pozornosť pre štátny sviatok 1. januára - Deň vzniku Slovenskej republiky.
25. január 2021 | 11:30
Cez víkend otestovali v Ružomberku 6114 ľudí, z nich si pozitívny výsledok prevzalo 21 obyvateľov, čo predstavuje 0,34%.
25. január 2021 | 11:29
V šlágri basketbalovej extraligy žien prehral MBK Ružomberok na palubovke Piešťanských Čajok 55:70.
21. január 2021 | 10:39
V predaji je prvé tohtoročné číslo Ružomberského hlasu, ktoré si môžete kúpiť nielen v meste a obciach okresu, ale aj v Liptovskom Mikuláši a Dolnom Kubíne.
21. január 2021 | 09:42
Útočník MFK Ružomberok Ladislav Almási odišiel na polročné hosťovanie do klubu najvyššej ruskej súťaže FK Akhmat Groznyj.
anketa
Keby vo voľbách primátora mesta Ružomberok kandidovali nižšie uvedení uchádzači, koho by ste v súčasnosti volili?
celkovo hlasujúcich: 1139
kontakty
email: redakcia@rkhlas.sk
tel: 044 / 431 36 48
šéfredaktor: Mgr. Michal Domenik
mobil: 0907 915 380
redaktor: Ing. Ján Sokolský
mobil: 0918 344 358
redaktorka: Mgr. Michaela Milá
mobil: 0905 849 453
tel: 044 / 431 36 48
šéfredaktor: Mgr. Michal Domenik
mobil: 0907 915 380
redaktor: Ing. Ján Sokolský
mobil: 0918 344 358
redaktorka: Mgr. Michaela Milá
mobil: 0905 849 453
na stiahnutie
odporúčané stránky
RUŽOMBEROK (Michal Paška, foto autor) - Už v najbližšom období sa bude realizovať jedna z väčších investičných akcií Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré sú manažérom železničnej infraštruktúry v našej krajine. Rozsiahle práce sa budú geograficky dotýkať dvoch okresov. Jedným z nich je, pochopiteľne, aj ten náš, Ružomberský. V úseku železničnej trate medzi stanicami v Kraľovanoch a v Ľubochni bude prioritne urobená výmena koľají. Železničiari však naplánovali viac aktivít, ktoré s touto investíciou za viac ako 12,6 milióna eur súvisia. Keď sme sa o nej dozvedeli, obrátili sme sa s otázkami na ŽSR. Ich hovorkyňa Ria Feik Achbergerová náš záujem maximálne uspokojila a pre čitateľov Ružomberského hlasu poskytla vyčerpávajúce odpovede. Prečítať si ich môžete na nasledujúcich riadkoch.
Dopočuli sme sa, že ŽSR pripravujú rozsiahlu výmenu koľajníc medzi železničnými zastávkami v Kraľovanoch a v Ľubochni. Aký je hlavný dôvod tejto aktivity?
„Súčasný stav predmetného úseku železničnej trate je podmienený vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1981. Zemné teleso trate bolo naposledy rekonštruované v tom istom roku. Rekonštrukciou, ktorú spomínate, sa dosiahne vyšší kvalitatívny štandard osobnej i nákladnej dopravy. Zaistíme tiež bezpečnosť železničnej dopravy a znížime rozsahu údržby železničného zvršku v tomto úseku.“
Aké práce budú urobené okrem spomínanej výmeny koľají?
„Stavba železničná stanica Kraľovany – železničná stanica Ľubochňa, presnejšie rekonštrukcia koľaje číslo 1 a 2, je stavbou dopravnou. Jej predmetom je komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia. Práce budú prebiehať aj na železničnej zastávke v Stankovanoch.“
Čo presne urobíte na zastávke v tejto obci?
„V Stankovanoch dôjde k rekonštrukcii nástupíšť i k vybudovaniu prístreškov. Projekt počíta aj s realizáciou osvetlenia na danej zastávke.“
Nechajme teraz, prosím, trošku priestor číslam. Aký dlhý úsek železničiari opravia?
„Rekonštruovať budeme úsek v železničnom kilometri 294,174 - 297,963. Pri koľaji číslo 1 v kilometri 294,174 – 297,963 budú práce urobené v celkovej dĺžke 3 789 metrov a pri koľaji číslo 2 v kilometri 294,174 – 297,989 v celkovej dĺžke 3 815 metrov. Pôjde teda o kompletnú rekonštrukciu dvoch traťových koľají.“
Máme informácie, že s prácami by sa mohlo začať ešte v letných mesiacoch tohto roka.
„Zhotoviteľ je vysúťažený. Odovzdanie staveniska predpokladáme v auguste tohto roka. Doba výstavby je do ôsmich mesiacov od splnenia nasledovných podmienok.“
Nevyhnutnou súčasťou takýchto prác je aj pochopiteľné meškanie vlakov. Máte odhadnuté, s akou časovou stratou budú musieť cestujúci počítať?
„Aktuálne je v tomto dvojkoľajnom úseku trvalá rýchlosť 50 kilometrov za hodinu. Počas rekonštrukcie trate predpokladá technológia práce rovnakú rýchlosť, teda 50 kilometrov za hodinu. Počas výluky bude v dotknutom úseku jednokoľajná prevádzka. To môže z titulu čakania na „voľnosť“ traťovej koľaje priniesť operatívne meškanie či už z jednej alebo druhej strany úseku.“
Koľko bude celá rekonštrukcia stáť? Z akých zdrojov je zabezpečené jej financovanie?
„Cena za dielo podľa uzatvorenej zmluvy predstavuje čiastku 12 658 321,50 eur. ŽSR bude túto stavbu financovať z vlastných zdrojov.“
Železničiari preinvestujú v dolnom Liptove milióny eur
5. august 2020 | 14:03 | 1476

Dopočuli sme sa, že ŽSR pripravujú rozsiahlu výmenu koľajníc medzi železničnými zastávkami v Kraľovanoch a v Ľubochni. Aký je hlavný dôvod tejto aktivity?
„Súčasný stav predmetného úseku železničnej trate je podmienený vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1981. Zemné teleso trate bolo naposledy rekonštruované v tom istom roku. Rekonštrukciou, ktorú spomínate, sa dosiahne vyšší kvalitatívny štandard osobnej i nákladnej dopravy. Zaistíme tiež bezpečnosť železničnej dopravy a znížime rozsahu údržby železničného zvršku v tomto úseku.“
Aké práce budú urobené okrem spomínanej výmeny koľají?
„Stavba železničná stanica Kraľovany – železničná stanica Ľubochňa, presnejšie rekonštrukcia koľaje číslo 1 a 2, je stavbou dopravnou. Jej predmetom je komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia. Práce budú prebiehať aj na železničnej zastávke v Stankovanoch.“
Čo presne urobíte na zastávke v tejto obci?
„V Stankovanoch dôjde k rekonštrukcii nástupíšť i k vybudovaniu prístreškov. Projekt počíta aj s realizáciou osvetlenia na danej zastávke.“
Nechajme teraz, prosím, trošku priestor číslam. Aký dlhý úsek železničiari opravia?
„Rekonštruovať budeme úsek v železničnom kilometri 294,174 - 297,963. Pri koľaji číslo 1 v kilometri 294,174 – 297,963 budú práce urobené v celkovej dĺžke 3 789 metrov a pri koľaji číslo 2 v kilometri 294,174 – 297,989 v celkovej dĺžke 3 815 metrov. Pôjde teda o kompletnú rekonštrukciu dvoch traťových koľají.“
Máme informácie, že s prácami by sa mohlo začať ešte v letných mesiacoch tohto roka.
„Zhotoviteľ je vysúťažený. Odovzdanie staveniska predpokladáme v auguste tohto roka. Doba výstavby je do ôsmich mesiacov od splnenia nasledovných podmienok.“
Nevyhnutnou súčasťou takýchto prác je aj pochopiteľné meškanie vlakov. Máte odhadnuté, s akou časovou stratou budú musieť cestujúci počítať?
„Aktuálne je v tomto dvojkoľajnom úseku trvalá rýchlosť 50 kilometrov za hodinu. Počas rekonštrukcie trate predpokladá technológia práce rovnakú rýchlosť, teda 50 kilometrov za hodinu. Počas výluky bude v dotknutom úseku jednokoľajná prevádzka. To môže z titulu čakania na „voľnosť“ traťovej koľaje priniesť operatívne meškanie či už z jednej alebo druhej strany úseku.“
Koľko bude celá rekonštrukcia stáť? Z akých zdrojov je zabezpečené jej financovanie?
„Cena za dielo podľa uzatvorenej zmluvy predstavuje čiastku 12 658 321,50 eur. ŽSR bude túto stavbu financovať z vlastných zdrojov.“