Ružomberský hlas
  • Štvrtok 28. marec 2024
  • 0:0:0
  • Online:

Už len ozajstní pamätníci si spomínajú, kedy naposledy fungovali semafory na jednom z neuralgických bodov ružomberských ciest – križovatke pri bývalej štátnej nemocnici. Hoci telesá svetelnej signalizácie tam stále stoja, poškodené zubom času, v prevádzke nie sú už približne dvadsať rokov. Hoci minulý rok sa mala začať kompletná rekonštrukcia tejto križovatky a aj dvoch mostov smerom na Dolný Kubín (ponad Váh a železnicu), stále sa nič nedeje. Hoci...
„Áno, s rekonštrukciou križovatky sa malo začať už minulý rok,“ potvrdila pre Ružomberský hlas Iveta Fedorová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC). „Nezačalo sa kvôli viacerým neúspešným verejným súťažiam na zhotoviteľa stavby. V súčasnosti sa uskutočnuje už tretia súťaž.“ Zaujímavé odpovede, no nie príliš konkrétne. Keďže ide o problém, ktorý trápi ružomberských vodičov, ale aj návštevníkov mesta už poriadne dlho, požiadali sme I. Fedorovú o kompletnejšie vyjadrenie. „Prvé dve verejné súťaže na dodávateľa stavby na rekonštrukciu mosta I/59 a križovatku ciest I/59 a I/18 v Ružomberku neboli zo strany SSC vyhodnotené. Boli teda zrušené. Prvá súťaž nebola vyhodnotená kvôli nejednotnosti ponúk, druhá bola zrušená kvôli nepochopeniu podmienok zo strany uchádzačov – išlo o dodatočné vypracovanie projektovej dokumentácie križovatiek na obchádzkových trasách.“
V súčasnosti, podľa slov hovorkyne SSC, sa uskutočňuje vyhodnocovanie predbežných ponúk tretej verejnej súťaže na túto investičnú akciu. „Po jej vyhodnotení, ak tomu nebude nič brániť, sa s víťazom súťaže uzatvorí zmluva o dielo. V septembri-októbri, by sa mohli začať prvé stavebné práce.“ Na tomto mieste prerušíme vyjadrenie I. Fedorovej a pripomenieme, že podobné sľuby sme počúvali z úst SSC už vlani. Pripomeňme si slová hovorkyne „cestárov“, ktoré povedala pore naše noviny ešte 12. mája 2006: „V rámci investičných akcií SSC sa začne v júni 2006 úplná rekonštrukcia tejto križovatky v centre Ružomberka. V rámci rekonštrukcie bude križovatka upravená či vystavané oporné múriky. Ďalej sa zrekonštruuje svetelná signalizácia a verejné osvetlenie. Najdôležitejšia však bude úplná rekonštrukcia mosta nad železničnou traťou smerom do Dolného Kubína. Celkové náklady na túto stavbu sú 80 mil korún a ukončenie sa predpokladá do konca roku 2007.“ Ako vidno, rekonštrukcia sa mala začať už v júni 2006. Je august 2007 a na spornom mieste sa vôbec nič nezmenilo, neudialo, nič sa nerokonštruuje, neobnovuje... (celý článok v RH15/2007)
(dom)

Vyhľadávanie

Štvrtok 28. marec 2024
0:0:0
Online: